Spyr ut lite tankar

Har efter flera år av försök insett att jag aldrig kommer bli någon riktig bloggare. När jag skriver riktig bloggare så menar jag inte en sån bloggare som varje dag skriver om vad man gjort under dagen osv, men en bloggare som bloggar ibland men ändå regelbundet om lite allt möjligt. Antingen så klarar jag det inte eftersom jag inte har någon tid eller för att jag är lat. Jag tror nästan att det är en fin kombo av båda. Sen så hittar jag aldrig inspiration för något heller. Men jag behåller ändå den här bloggen, för ibland händer det faktiskt att jag måste skriva av mig lite, även fast jag vet att ingen läser min blogg. Tycker om att skriva bara (inte för hand dock, usch. Har så ful handstil så jag håller mig till datorn).
 
Idag är en sån dag då jag bara vill skriva. Kanske är det för att jag har en läxa som jag egentligen borde göra, så jag hittar annat att göra bara för att få slippa. Eller så är det för att det regnar ute och då känner jag mig alltid extra hipster-aktig och känner att jag måste skriva. Tror mest att det beror på det förstnämnda dock. 
 
Egentligen så borde jag vilja göra läxan, då jag tycker om att skriva på "formal English" och då jag älskar boken som jag ska skriva om (det är The Perks of Being a Wallflower, om någon undrar). Men det gäller ju bara att komma igång med skrivandet. Men det där med att komma igång tar så lång tid och man hittar alltid andra saker att göra när man har en läxa, oavsett vad läxan handlar om.
 
Varför får vi läxor under höstlovet egentligen? Varför får vi läxor överhuvudtaget?? Skulle hellre sitta kvar i skolan två timmar extra varje dag än att få läxor. Och jag tycker faktiskt att man ska slippa läxor helt under höstlovet. Det är ju då man ska ta det lugnt? 
 
Okej, skulle kunna skriva så mycket mer men nu måste jag faktiskt börja skriva min läslogg.
Hejdå
 
P.S. hur kan det redan vara fredag? Känns som om lovet började igår. Ge mig en vecka till tack! (ska dock till London nästa vecka så det är helt okej egentligen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0