Pet peeve

Hej,
Nu har jag inte bloggat på hur länge som helst och jag har helt enkelt kommit fram till att blogga nog inte är min grej. Även fast jag vet att det nog inte kommer vara någon som läser det här, så måste jag bara få skriva ner det här. Jag måste skriva ner något som kan vara en av mina största pet peeve's någonsin. (Pet peeve enligt min kära vän Wikipedia - pet peeve is a minor annoyance that an individual identifies as particularly annoying to them, to a greater degree than others may find it. För er som inte vet vad en pet peeve är liksom. Men nu vet ni, varsågod!)

Alltså något som jag fullkomligt hatar är när folk inte kan skilja på "Your" (din) och "You're" (du är). Hur svårt ska det vara?! Okej, jag förstår att folk gör fel ibland och jag tänker inte lacka ur på någon bara för att de gör just detta högst irriterande felet, men det är bara det att jag ser det överallt. Ni vet dom där sjukt irriterande "Like if" bilderna på FB? Ja, där står det nästan alltid "Your" istället för "You're". Sen så är det ju alla dom där fina hipster-bilderna från We♥It med fin text på osv. Okej bilden är jättefin och texten likaså, men hallå?!? DET STÅR "YOUR" ISTÄLLET FÖR "YOU'RE"!!! Alltså, innan så brydde jag mig inte särskilt mycket om det här grammatiska felet, jag menar, folk gör ju fel. Inget konstigt med det. Men när man ser det överallt - och särskilt när det kommer från personer som har engelska som sitt modersmål, då blir man ju bara sjukt irriterad och lite smått förvånad/förbannad över att det är så många som inte kan.
 
Här, Ross vet precis hur det ska vara:
Tack, Ross!
 
Okay, that's it for today folks!! Tänker länka det här inlägget på min twitter och hoppashoppashoppas på att någon kanske bryr sig om det och sympatiserar med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0